کلینیک تخصصی فیریوتراپی و لیزر کارا

دکترای حرفه ای فیزیوتراپی

۵۶ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

کانال تلگرام شبکه عمومی فیزیوتراپی ایران

فیزیوتراپی (به انگلیسی: physiotherapy) شیوه‌ای از درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی-ماهیچه‌ای-اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است. در این روشها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش و فروسرخ، گرما و جریان برق استفاده می‌شود. فیزیوتراپی حیطه‌ای از پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری‌ها، درمان، توانبخشی و بالا بردن سطح سلامت می‌باشد.

کانال «شبکه عمومی فیزیوتراپی ایران»‌ با هدف نشر مطالب آموزشی درباره روش‌های درمان بیماری‌های ارتوپدی فعالیت خود را شروع کرده است. مطالب این کانال با نظارت ۴ نفر از متخصصان فیزیوتراپی تهیه و در اختیار اعضای کانال قرار می‌گیرد. علاوه بر اینها مدیران کانال پاسخگوی پرسش‌های اعضای کانال نیز هستند. پس اگر علاقه‌مندید که مرزهای دانش خود درباره‌ی علم فیزیوتراپی را گسترش دهید، فرصت عضویت در این کانال را از دست ندهید.

در کانال «شبکه عمومی فیزیوتراپی ایران»‌ به موضوعات زیر پرداخته می‌شود:

بیماری‌های ارتوپدی و اسکلتی-عضلانی

  • کمر درد و دیسک کمر
  • تنگی کانال نخاعی
  • زانو درد و صدای تق تق زانو
  • پیچ خوردگی مچ پا
  • خار پاشنه
  • دردهای مچ دست و بیماری های آن
  • شانه دردها و شانه منجمد
  • احساس سوزن سوزن شدن دست و پا
  • آرتروز
  • رباط صلیبی و منیسک‌ها
  • شکستگی‌ها و فیزیوتراپی و مراقبت از آنها

روش‌های علمی لاغری با استفاده از دستگاه‌های RF و شاک ویوو

  • طب سوزنی و درای نیدلینگ
  • مگنت تراپی
  • لیزر درمانی
  • هیدروتراپی و آب درمانی

بیماری‌های نورولوژی

  • بیماران سکته مغزی
  • ام اس
  • پارکینسون
  • سردردها و علت گردن دردها

برای عضویت در کانال کلیک کنید و سپس در تلگرام Join شوید

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
hamid rohani

پارگی رباط صلیبی جلویی و خلفی

پارگی رباط صلیبی جلویی و خلفی :علائم و درمان آن

33

رباط صلیبی جلویی (قدامی) و رباط صلیبی خلفی نقش مهمی را در پایداری مفصل زانو بر عهده دارند. این دو رباط علاوه بر پایدارسازی مفصل زانو به گونه‌ای شکل گرفته‌اند که خمش بیش از ۹۰ درجه‌ای زانو را نیز امکان‌پذیر می‌سازند. امکان پارگی و کشیدگی هر دو رباط صلیبی جلویی و خلفی وجود دارد. اگرچه آسیب دیدگی رباط ها بیشتر از نوع ورزشی است، اما زمین خوردن و تصادف وسایل نقلیه نیز می‌تواند به آسیب دیدگی رباط منجر شود.

در کلینیک فیزیوتراپی پیشرفته کارا نوع خفیف و ملایم پارگی رباط صلیبی  بدون جراحی با حرکات اصلاحی ورزشی و فیزیو تراپی درمان می شود. فیزیوتراپی باعث تقویت مفصل زانو شده و در نتیجه به درمان آسیب دیدگی رباط زانو کمک می کند.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
hamid rohani

پارگی مینیسک زانو: علایم و درمان

پارگی مینیسک زانو: علایم و درمان

122222222222222222

پارگی‌های مینیسک جزء شایع‌ ترین آسیب‌های زانو هستند. ورزشکاران، خصوصاً آن‌هایی که ورزش‌های برخوردی انجام می‌دهند، در خطر پارگی مینیسک قرار دارند. البته، هر کسی در هر سنی ممکن است دچار پارگی مینیسک شود. معمولاً هنگامی که افراد در مورد پارگی غضروف در زانو حرف می‌زنند، منظورشان همان پارگی مینیسک است.

کلینیک فیزیوتراپی پیشرفته کارا ، از طریق تقویت عضلات اطراف زانو و سایر عضلات پایتان به پایداری و حمایت از مفصل زانویتان کمک می‌کند.در این کلینیک برای درمان پارگی خفیف مینیسک زانو از حرکات اصلاحی و روش‌های مختلف فیزیوتراپی استفاده می‌شود

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
hamid rohani

درمان صافی کف پا

Flat feet

هنگامی که تمام ناحیه کف پا در هنگام ایستادن در تماس با زمین قرار گرفته یا نزدیک به زمین باشد، به این شرایط در اصطلاح صافی کف پا گفته می شود. در نتیجه این مشکل، هیچ انحنا یا قوس مشخصی در کف پا وجود ندارد. صافی کف پا یک مشکل عادی است که بر ۲۰ تا ۳۰ درصد جمعیت تاثیر می گذارد. این مسئله یک نقص پیچیده است و انواع و میزان متفاوتی از آن در بین افراد مختلف قابل مشاهده می باشد. این مشکل با توجه به شدت می تواند سطوح مختلفی از علائم و ناتوانی ها را برای فرد به همراه داشته باشد. صافی کف پا همچنین به عنوان اختلال عملکرد تاندون تیبیال خلفی یا کف پای صاف نیز شناخته می شود.

Untitled-40

فیزیوتراپی یکی از بهترین روش های غیر جراحی برای درمان صافی کف پا محسوب می شود. کلینیک فیزیوتراپی پیشرفته شمیم برای درمان صافی کف پا از ورزش و حرکات اصلاحی  و روش های مختلف فیزیوتراپی استفاده می کند. این روش ها به شرح زیر هستند:

 تکنیک درمان دستی (MTT)

 ورزش درمانی (TE)

باز آموزی عصبی عضلانی (NMR)

تمرین های حرکتی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
hamid rohani

درمان پارگی،کشیدگی و التهاب تاندون های شانه با فیزیوتراپی

۲۱
شهریور

درمان پارگی،کشیدگی و التهاب تاندون های شانه با فیزیوتراپی و ورزش

th29

چهار تاندون عضله‌های کتف یا استخوان شانه و دنده‌ها را به استخوان بالای بازو (هومروس) وصل می‌کنند. چون این تاندون‌ها به چرخش بازو درون حفره‌اش کمک می‌کنند، این تاندون‌ها را چرخاننده شانه یا روتاتور کاف می‌نامند.
 
تاندون‌های چرخاننده شانه به دلیل حرکت کردن در فضایی تنگ بسیار آسیب پذیراند. هر گاه شانه در محدوده دامنه حرکتی طبیعی خود بچرخد یا بالا برود، تاندون‌ها نیز در این فضای تنگ حرکت می‌کنند. تاندون‌های شانه گاهی به یکدیگر برخورد می‌کنند یا روی زائده استخوانی آکرومیون، واقع در بالای تاندون‌ها، یا روی رباط جلوی شانه ساییده می‌شوند.

این سایش موسوم به سندرم گیر شانه، التهاب چرخاننده شانه را در پی دارد، به ویژه اگر حرکت شانه مکرر یا نامناسب باشد. التهاب به نوبه خود سه مشکل را به دنبال دارد:

•    تاندونیت یا التهاب تاندون چرخاننده شانه: التهاب تنها یک تاندون به بروز درد در زمان انجام حرکت‌های معین منجر می‌شود، برای مثال بیمار هنگام استفاده از عضله کشیده شونده در خلاف جهت تاندون یا رو به بالا دراز کردن دست دچار درد می‌شود.

•    بورسیت یا التهاب بورس شانه: این ناراحتی که بورسیت ساب آکرومیال نیز نامیده می‌شود، زمانی رخ می‌دهد که التهاب درون کیسه مایع روان کننده تاندون‌های چرخاننده شانه منتشر شود. درد غالباً شب هنگام و زمان حرکت دادن شانه در تقریباً تمام جهات تشدید می‌شود، به ویژه اگر دست رو به بالا دراز شود.

•    پارگی تاندون چرخاننده شانه: تاندون گاهی در اثر التهاب ضعیف و در نهایت پاره می‌شود.  

 
32

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hamid rohani

درمان شکستگی استخوان مچ دست با فیزیوتراپی

استخوان زند زبرین از استخوان زند زیرین ساعد بزرگتر است. سر منتهی به مچ دست را سر دیستال یا انتهای دور می‌نامند. شکستگی انتهای دور زند زبرین زمانی رخ می‌دهد که ناحیه زند زبرین نزدیک به مچ دست بشکند.

شکستگی مچ دست (انتهای دور زند زبرین) بسیار رایج است و در واقع زند زبرین بیش از دیگر استخوان‌های بازو می‌شکند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hamid rohani

دیر جوش خوردن و جوش نخوردن در شکستگی استخوان‌ها

شکستگی استخوان مشابه اکثر آسیب‌های دیگر به شکل‌های مختلف وجود دارد که می‌تواند شکستگی‌های جزئی تا آسیب‌های جدی را شامل شود، که حتی می‌تواند زندگی فرد را تهدید کند. اطلاعاتی که در ادامه مقاله ارائه شده است، به شما امکان تشخیص میزان شدت شکستگی را می‌دهد و به این ترتیب شما می‌توانید درک بهتری از مشکل و چگونگی ایجاد آن را داشته باشید. علاوه بر این با مطالعه این مطالب شما می‌توانید از فرآیند درمانی مورد نیاز و فعالیت‌هایی که می‌تواند به تسهیل و تسریع مدت زمان جوش خوردن استخوان کمک کنند، مطلع شوید. دلایل ایجاد شکستگی در استخوان به شرح زیر است:

    1. وارد شدن ضربه به استخوان
    2. فشار مداوم
    3. مشکلات پاتولوژی (ضعیف شدن غیر عادی استخوان)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hamid rohani

سکته مغزی و توانبخشی با فیزیوتراپی

سکته مغزی تغییری در عملکرد مغز است که معمولاً حاد بوده و به دلیل آسیب دیدن یا کشته شدن سلول‌ های مغز رخ می‌دهد. تغییرات صورت گرفته باعث ایجاد دگرگونی‌ هایی در عملکرد نرمال فرد می‌شوند. برای مثال، ممکن است فرد دیگر نتواند حرف بزند یا دست یا پای خود را حرکت دهد. سکته‌های مغزی عمدتاً به دلیل کاهش یا توقف جریان خونرسانی به سلول‌های مغز رخ می‌دهند. گاهی اوقات به سکته مغزی، حمله مغزی یا حادثه قلبی عروقی (CVA) هم گفته می‌شود. این نوع سکته خیلی شبیه به حمله قلبی است، تنها تفاوت آن این است که در مغز اتفاق می‌افتد. سکته مغزی نیز، مانند حمله قلبی یک فوریت پزشکی است. در این شرایط باید فوراً و بدون تعلل با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس بگیرید. اگر فردی مشکوک به سکته مغزی باشد، باید سریعاً اقدام کرد، چرا که سرعت درمان تأثیر قابل توجهی در نتیجه درمان دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hamid rohani

قوز پشت یا کایفوز

خ

قوز کمر و پشت (کیفوز) عبارت است از انحنای غیرطبیعی قسمت بالایی ستون فقرات که باعث می‌شود کمر قوس‌دارتر از حد معمول به نظر بیاید و همچنین دچار درد و سفتی شود.

هرکسی ممکن است به قوز کمر دچار شود این عارضه اغلب ناشی از وضعیت بد قرارگیری بدن یا وجود مشکلی در ساختمان ستون فقرات است.

ف

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hamid rohani

درد سیاتیک

عصب سیاتیک از ناحیه نخاع شروع شده است و به سمت لگن، باسن امتداد دارد و سپس در ناحیه ساق پا به دو قست تقسیم شده است. این عصب یکی از طولانی ترین و مهمترین عصب ها در بدن است که به صورت مستقیم روی توانایی کنترل و ایجاد حس در ساق پا تاثیر میگذارد. زمانیکه عصب سیاتیک آسیب میبیند یا تحریک می شود، بیماری درد سیاتیک ایجاد می شود.در صورتی که عصب بعد از جاندازی شکستگی یا دررفتگی خوب نشود بسته به نوع آسیب عصب سیاتیک  باید درمان شود.

Close-up of pinched nerves and a herniated disc.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hamid rohani